برای آنان که به پرواز می اندیشند...

مدیریت وبلاگ : حامد معصومی

برای آنان که به پرواز می اندیشند...

مدیریت وبلاگ : حامد معصومی

رهایی از حادثه

رهایی از سانحه / Unlocking Disaster



تاریخ
24 فوریه 1989
محل حادثه
اقیانوس آرام نزدیک هونولولو ، هاوایی
شرکت هواپیمایی
United Airlines
شماره پرواز
811
نوع هواپیما
Boeing 747-122
شماره ثبت هواپیما
علت حادثه
خطای درب Cargo  ، اختلال در فشار کابین
مسافرین
337 نفر
خدمه پرواز
18 نفر
قربانیان
9 نفر
نجات یافتگان
346 نفر
مصدومین
38 نفر
مبدا
فرودگاه San Francisco
مقصد
فرودگاه Auckland ، نیوزلند

پرواز شرکت هواپیمایی United Airlines به شماره 811 در تاریخ 24 فوریه 1989 بعد از آخرین توقف در فرودگاه هونولولو در هاوایی مواجه نقص فنی در درب قسمت بار می شود.
هواپیمای بوئینگ 747 این شرکت بعد از Take off از فرودگاه هونولولو ، به سمت فرودگاه آکلند در نیوزلند به همراه 3 خدمه پرواز و 15 مهماندار و 337 مسافر به پرواز درآمد. خلبان پرواز دوید کرانین و کمک خلبان آل اسلاتر و مهندس پرواز راندال توماس بودند.
هنگام Climb به دلیل احتمال وجود تربولانس خدمه پروازی آماده و چراغ هشدار کمربند مسافرین روشن می شود. حدود 16 دقیقه بعد از Take Off هواپیما به ارتفاع 22000 تا 23000 پایی رسیده است که در قسمت Business Class صدایی غیر عادی به گوش می رسد و ثانیه هایی بعد از آن درب قسمت بار ناگهانی جدا می شود و اختلاف فشار باعث جدا شدن دو ردیف صندلی و کشته شدن 9 نفر از مسافرین شد.
خلبان به سرعت شروع به کاهش ارتفاع و رسیدن به ارتفاع مناسب برای تنفس می کند و همزمان به سمت فرودگاه هونولولو تغییر مسیر می دهد ، ضمنا جدا شدن درب قسمت بار باعث نقص فنی در اکسیژن شرایط اضطراری هواپیما می شود.
با جدا شدن تکه های هواپیما و ورود به موتورهای شماره 3 و 4 هواپیما دچار آتش سوزی در موتور می شود و خلبان هشدار خطای موتور را دریافت نمی کند ولی لرزش شدید هواپیما خدمه پروازی را مجبور به خاموش کردن موتور شماره 3 می کند. خلبان با کمک 3 موتور به کاهش ارتفاع ادامه می دهد و همزمان اقدام به تخلیه سوخت تا رسیدن به وزن مجاز برای فرود می کند ولی علائم هشدار دهنده در موتور شماره 4 باعث اجبار در خاموش کردن آن میشود.
مهندس پرواز برای دیدن قسمت سانحه دیده هواپیما و همینطور اطلاع به مهمانداران جهت فرود اضطراری ، از کاکپیت خارج می شود و با مشاهده طبقه پایینی و قسمت جدا شده از هواپیما احتمال انفجار بمب را می دهد
هنگام نزدیک شدن به فرودگاه چرخ ها به صورت کامل ولی Flap ها به دلیل شدت سانحه به صورت ناقص باز میشود و باعث فرود با سرعتی بین 190 تا 200 ناتیکال مایل می شود و نهایتا کاپیتان کرانین موفق به متوقف کردن هواپیما در باند میشود و از لحظه Emergency  تا موقع فرود 14 دقیقه بطول می کشد و کلیه مسافرین و خدمه پرواز در کمتر از 45 ثانیه از هواپیما خارج می شوند.
علت سانحه بعد از انجام بررسی ها سیم کشی نامناسب و نقص در سیستم قفل درب بار هواپیما اعلام می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
amir چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 19:20

فقط اسم شریعتی رو درست کن

melika سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:29

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد